Om Lidingö Gymnastikskola

Lidingö Gymnastikskola startades hösten 2003 av Mia Eriksson Holst och Sara Bargholtz Melcherson. Båda med mångårig och bred erfarenhet inom gymnastikvärlden, bl a som gymnastiktränare på både bredd- och elitnivå under 17 års tid i Gymnastiktruppen Vikingarna. Men också som utbildare på Gymnastikförbundet, domare och arrangörer av stora gymnastikläger både i Sverige och utomlands.

När de båda fick egna barn föddes intresset för mindre barns motoriska utveckling och idén om att erbjuda en högkvalitativ träning utan tävlingsinriktning. Lidingö Gymnastikskola erbjuder små, ledartäta grupper i snäva åldersintervall. Med välutbildade pedagoger med kompetens om motorisk utveckling och gymnastikteknik, så väl som barnets allmänna inlärning vill vi inte bara träna barnets motorik och utveckla dem gymnastikmässigt, utan vår ambition är också att öka den allmänna inlärningen och stärka barnets självkänsla genom reflektion och personlig utveckling.

Våra kurser i barngymnastik är manualstyrda för att vi ska kunna säkerställa att vi levererar samma höga kvalitet på alla våra kurser och våra pedagoger genomgår varje år minst tolv obligatoriska utbildningsdagar. Vi arbetar efter en stark värdegrund där vi med brinnande engagemang och hög kompetens ser varje barn och dess behov oavsett om det är det lilla barnet som tränar på de grovmotoriska grundformerna eller en tolvåring som älskar handvolter, och vill ha de bästa tränarna, men inte önskar tävla.

Lidingö Gymnastikskola har idag drygt 900 barn i 65 olika grupper varje vecka både på Lidingö och Gärdet i Stockholm. Vi har också en stor lägerverksamhet under skolloven, något som vi älskar att arrangera.

Vi har många passioner utöver barngymnastiken. Redan 2006 började vi hålla kurser i yoga, och sedan 2011 står verksamheten på egna ben under namnet Lidingö Pilates & Yoga Center. Där finns möjlighet för både stora som små att träna genuin yoga och Pilates samt massor av olika spännande Workshops och föreläsningar. Vi ger även skräddarsydda kurser i dykning samt HLR. Därför är Lidingö så mycket mer än bara barngymnastik. Hälsa Träning Glädje för hela familjen.

lgs_logo