Dykskola

Är du intresserad av att antingen fräscha upp ett gammalt certifikat som du tog för länge sedan? Eller om nu är tiden då du äntligen vill ta klivet och börja dyka? Då vill vi gärna hjälpa dig!

PADI Dykkurser

Vi startar nya kurser enligt överenskommelse.

Kursen är en så kallad Open Water Referral, vilket innebär att ni kommer att genomgå och testas på 3 av de 4 områden som leder till ett PADI Open Water certifikat (Junior Open Water mellan 10-14 år).

Det vi gör på kursen är:

1. Läsa och gå igenom de 5 teoriavsnitt som finns i kursboken samt dykdatormanualen  inklusive kunskapskontroller samt göra quizz-frågor och slutprov.
  2. Klara av och få godkänt på de 5 avsnitt som gäller för bassängdyk.
  3. Klara av och få godkänt på simfärdighetskrav. (200 m samt 10 min vattentramp/flytning)
  4. (Klara av och få godkänt på Open Water dyk 1-4)

Den 4:e punkten är den som vi utelämnar i en Referral och består av 4 Open Water dyk. Dessa dyk i öppet vatten är de som ni ska avsluta er utbildning med på ett dykcenter i Sverige eller utomlands. Detta måste göras inom 1 år från det datum ni blir godkända på de 3 första punkterna.

Tidsplanen ser typiskt ut enligt följande:

Tillfälle 1, kl 16.30–19.00 (t.ex.)
Utdelning av kursmaterial, gå igenom kursupplägg, reda ut eventuella utrustningsbehov (ta med ev egen utrustning).

Tillfälle 2, kl 16.30–20.00
Genomgång av avsnitt 1-2 i manualen inklusive kunskapskontrollerna. Gå igenom bassängdyk hörande till dessa avsnitt. Om tid medger, quizz 1 och 2.

Tillfälle 3, kl 16.30–20.00
Genomgång av avsnitt 3-5 i manualen inklusive kunskapskontrollerna. Gå igenom bassängdyk hörande
till dessa avsnitt. Om tid medger, quizz 3 och 4.

Tillfälle 4, kl 16.30–20.00
Sätta ihop/ta isär luftpaket, eventuella återstående quizz samt göra slutprov.

Pooldyk:

Kväll 1     ca 3 tim Bassängdyk 1-2

Kväll 2    ca 3 tim Bassängdyk 3-5

Pris: 3.100 kr – I kursavgiften ingår lån av luftpaket (regulator, luft samt dykväst), hälremsfenor samt dykdator, kursmaterial och certifiering för PADI Open Water Referral.

Ska ni ut på solsemester och kanske dyka?

Om det är mer än 1 år sedan förra gången du dök behöver du göra en sk Scuba Rewiev. Den kan du göra hos hos oss innan du åker.

Vi går igenom de flesta övningar från Open Water kursen samt en gedigen repetition av teorin.

Ingår ej: Mask, snorkel, våtdräkt, våtdräktsskor alt. helfotsfenor. Om du saknar detta hjälper vi dig på introduktionen att antingen prova ut för köp eller hyra. Vi anser däremot att det är viktigt att man äger egen mask, snorkel och våtdräkt då man har ett dykcertifikat, då det ger en trygghet att detta är utprovat till en själv och det är enkelt att ha med sig. Det kommer dels öka säkerheten och dels göra det enklare att dyka efter du har tagit ditt certifikat.

Pris: PADI Scuba Rewiev: 2.000 kr

Välkomna!

_____________________________________________________

Kontakta oss om du är intresserad av våra dykkurser. Vi sätter ihop grupper vart efter intresse anmäls. Vi har max fyra personer i poolen samtidigt, max åtta på teorin. Är ni fyra eller fler som känner varandra, kan ni sätta ihop en egen grupp.

Hör av dig till oss på info@lidingogymnastikskola.se eller på 08-765 49 0008-765 49 00.