Tweenies/tonårsyoga

tweeniesyoga_besk-151x180Med Lidingö Pilates & Yoga erbjuder kurser både för tonåringar och tweenies (in-between barn och tonåring). Det är ofta en period i livet då man behöver skaffa sig nya verktyg i sin strävan efter självständighet.

Vi jobbar med kroppsuppfattning, rörlighet och styrka, blandat med lekfulla övningar (asanas) där vi utmanar oss själva att prova saker vi kanske inte trodde var möjliga och som kräver full koncentration.

Vi provar handstående, huvudstående och brygga och många andra, kanske helt nya, akrobatiska övningar. Du behöver inte vara före detta gymnast, bara vara nyfiken, alla kan delta.

Varje lektion avrundas med en djupavslappning och enkla mindfulnessövningar som också ger dig verktyg för bättre sömn, koncentrationsförmåga och stresshantering.

Tweeniesyoga (barn 9-12 år): Fredagar kl 15.45-16.40
Tonårsyoga: Fredagar kl 16.45-17.45

Ansgarskyrkan, Lidingö Centrum
Kursstart v 37. 12 lektioner.
Kursavgift 2.320kr.

Anmäl ditt barn till Tweeniesyoga här!

Anmäl ditt barn till Tonårsyoga här!

(Länk till Lidingö Pilates & Yoga Center)