Villkor för internetköp

Bekräftelse

När din beställning behandlas får du en bekräftelse med e-post till den e-postaddress som du anger vid köpet. Du får även automatisk en bekräftelse på att ditt köp gått igenom.

Leverans

Normalt levereras de varor du köper till den gymnastiklektion dirt barn går på. Därför ber vi dig att ange lektion när du slutför beställningen. Ett annat alternativ är att hämta upp varorna på vårt kontor, Torsvikssvängen 6 under kontorstid. Mejla i så fall info@lidingogymnastikskola.se eller ring 08-765 49 00 för att vara säker på att vi är där när du kommer.

Retur och byte

Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Lidingö Gymnastikskola tillämpar full bytesrätt, beställ därför inte fler plagg än du behöver om du är osäker på storleken. Behöver ni byta varan mailar du till info@lidingogymnastikskola.se.

Betalning och leverans av varor från webbutiken följer lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005: 59).

Betalningar via Payer

Payer Financial Services AB är en registrerad betaltjänstleverantör under Finansinspektionens tillsyn och är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard. Payer Checkout är en komplett, säker och god betallösning. Den som köper får alltid välja betalsätt innan köpet slutförs och valfriheten maximeras. I Payer Checkout finns betalsätten kort, faktura, sms, mobil-, direkt- eller delbetalning. Läs mer om Payer Checkout på payer.se

Kortbetalning

Våra kortbetalningar hanteras av vår betalningspartner Payer Financial Services AB för att garantera snabb och säker betalning. Payer är PCI-certifierad enligt PCI DSS Level 1 och godkänd av VISA och MasterCard för att tillhandahålla korttransaktioner över Internet. För ökad säkerhet använder vi 3D- Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet. Överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster, där inga uppgifter är tillgängliga för butiken. Ingen avgift för kortbetalning tillkommer.

Direktbanksbetalning

När du väljer att betala via betalsättet direktbanksbetalning loggar du in via din bank och betalningen blir genomförd direkt med hjälp av Payer Financial Services AB som samarbetar med banken. Du kan välja att betala hela ordervärdet genom direktbetalning om du är internetkund hos Handelsbanken och Swedbank. En direktbetalning bokförs omgående hos oss. Det tillkommer inte någon avgift och överföringen av information är krypterad med SSL-Secure Socket Layer-128 bitars kryptering och sker i Payers betalfönster.

Dataskyddsförordningen (GDPR)

Lidingö Gymnastikskola använder enbart den insamlade informationen/kontaktuppgifter för internt administrativt bruk i samband med köpet. Inga uppgifter lämnas ut externt eller till tredje part i något sammanhang. Uppgifterna lagras på säkert sätt och används enbart för att kommunicera med uppgiftslämnaren i ärenden gällande köpet.

När anmälaren meddelar oss att denne eller dess minderåriga barn inte längre önskar stå kvar i vårt register vid avslutad kurs eller för framtida förfrågningar, raderar vi informationen.

I och med att leveransinformationen fylls i så samtycker också till att uppgifterna används på ovan angivet vis.

Force Majeur

Lidingö Gymnastikskolas webshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet.

Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.

I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.