Lidingö International Gymnastics Club

Bli medlem i vår gymnastikklubb Lidingö International Gymnastics Club! Inom ramen för vår klubb arrangerar vi ett antal roliga enstaka aktiviteter varje år. Genom vår klubb kan vi också hyra vissa specialhallar, skicka våra pedagoger på utbildningar genom Gymnastikförbundet och delta i andra arrangemang.

Medlemsavgiften för vårterminen 2024 är 100 kr och betalas in till Lidingö International Gymnastics Club’s bg 5070-9906. Märk betalningen med barnets namn och kurskod.
Medlemskap obligatoriskt för alla barn som går någon av våra fortsättnings eller avancerade grupper.

Program våren 2024

Trampolinhoppning på Yoump

När: den 10  mars 2024 på Yoump i Kungens Kurva

Söndagen den 10 mars planerar vi för att tillsammans med gymnaster som går kursen Gymnastik Avancerad åka till Yoump och hoppa trampolin. Detta är ett mycket populärt event bland många gymnaster!

När: den 14 april 2024 i Olaus Petriskolans gymnastiksal

Vi låter gympasugna föräldrar följa med sitt barn och träna och prova gymnastik. Vi kommer att träna klassiska övningar på matta, hopp på trampett och satsbräda, och vårt luftgolv kommer även att finnas på plats för alla hoppsugna! Inga förkunskaper krävs, vi kommer att dela in efter förmåga på plats. Och vi kommer framför allt ha roligt tillsammans!

Tidigare event.

Trampolinhoppning på Yoump

När: den 31 maj kl 18-20 på Yoump i Kungens Kurva

Tisdagen den 31 maj planerar vi för att tillsammans  åka till Yoump och hoppa trampolin. Eventet vänder sig till gymnaster som tränar Gymnastik Fortsättning, Gymnastik Avancerad, Gymnastik Speed, Gymnastik Grundträning Äldre och är medlem i vår klubb .

Detta är ett mycket populärt event bland många gymnaster!

Luftgolvsevent

När: den 30 maj kl 18-19.30 i Bosöns Bollhall

Måndagen den 30 maj planerar vi för ett av våra mest populära event med L.I.G.C, nämligen luftgolvsevent. Vi kommer att ta dit båda våra luftgolv samt våra två airtracks och detta är det sista eventet för terminen.

Eventet vänder sig till gymnaster som gått någon av våra kurser Gymnastik grundträning äldre, Gymnastik speed,  Gymnastik fortsättning termin 2 eller termin 4 samt Gymnastik avancerad termin 2.

När: den 7 maj kl 10-11.30 i Skärsätra skolas gymnastiksal

Trampolihoppning JumpYard

Fristående workshop

Vi går igenom olika tekniker inom fristående, och sätter sedan ihop ett eget fristående med ett passande tema för årstiden. Workshopen hålls av vår friståendeledare Johanna Hälleberg.

Luftgolvsträning

Lördag den 9 november är det luftgolvsträning i Torsviks skola. Luftgolvet är ett fantastiskt redskap att öva sina färdigheter på som vi vanligtvis gör på matta. Tack vare att underlaget är både mjukt och mycket sviktande brukar många övningar gå lite lättare att göra, och gymnasterna får in känslan för hur den färdiga övningar ska vara..

Dagläger på Lagnö

Förälder- och barn gymnastik den 14 september