Röster från våra medarbetare

Emelie

Jag hittade till Lidingö Gymnastikskola genom Arbetsförmedlingen när jag studerade programmet Friskvård och hälsa på KUI i Stockholm. Jag började med praktik i två veckor vilket senare ledde till en anställning!

Genom att få fyra obligatoriska utbildningar om året så får man de verktyg man behöver för att kunna ge en säker och pedagogisk undervisning ute i salarna. Det är även ett jättebra tillfälle att svetsa samman teamen och lära känna alla medarbetare.

Vi jobbar i väldigt tighta team tillsammans där alla har sin specifika roll och plats. Alla kollegorna är helt underbara att jobba tillsammans med. Det bästa med att jobba på Lidingö Gymnastikskola är att alltid vara omgiven av dessa underbara människor man träffar varje dag. Det är även fantastiskt att se barnens motoriska utveckling som de gör tillsammans med oss! Genom jobbet på Lidingö Gymnastikskola har jag blivit mer social och lärt känna mig själv och min ledarroll. Jag har byggt upp min självkänsla samt självförtroende och lärt mig så otroligt mycket om mig själv.

Det bästa med att jobba fem dagar i veckan men fortfarande jobba deltid (jag jobbar ca 70 %) är att man hinner med alla andra livsprojekt vid sidan av jobbet. Jag har valt just detta jobb för att det inte är heltid, jag behöver mina lediga timmar för att få vardagen att gå i hop. Ett liv med hundar fungerar så mycket bättre om du jobbar mindre.

Linnea

Jag har arbetat på Lidingö Gymnastikskola sedan mars 2013, och har varit huvudpedagog sedan augusti samma år. Jag jobbar fem dagar i veckan, lördag – onsdag, således mestadels eftermiddagar och kvällar. Halvtiden har passat perfekt för mig det här året då jag har fått möjlighet att hålla på med mina andra projekt på dagarna – jag älskar att jobba i projekt och har alltid någonting på gång. Min lediga tid har mestadels gått åt till att skriva på en blivande roman. Om jag hade jobbat heltid på ett kontor hade jag aldrig haft tid eller ork att skriva så mycket som jag har gjort.
Jag hittade till Lidingö Gymnastikskola genom två av mina forna gymnasiekamrater som arbetade där, jag hörde själv av mig till kontoret och fick komma på intervju.
Tack vare fyra utbildningar per år blir arbetsgruppen väldigt sammanhållen eftersom man träffas så pass ofta. Man får vädra sina funderingar, och får bra respons. Man lär sig ofta nya saker som man har användning för ute i salarna. Mina kollegor är världens bästa, har träffat många vänner tack vare det här jobbet! Vi har väldigt roligt tillsammans vilket nog märks på gymnastiklektionerna. Det här jobbet har gett mig bättre självförtroende, målmedvetenhet, jag har blivit bra på att planera samt disponera tid.

Hedda

Jag hittade till Lidingö Gymnastikskola genom en vän från gymnasiet och efter att ha jobbat ett halvår som pedagog utökades min tjänst och jag började arbeta på kontoret med administration och kundkontakter. Jag fick också en plats i Lidingö Gymnastikskolas utvecklingsgrupp där jag blev delaktig i utvecklingen av Barnyogaverksamheten som sedan startades några månader senare, och där jag nu är en av instruktörerna. Detta är och har varit superkul eftersom jag själv har yogabakgrund.
Det bästa med att jobba på Lidingö gymnastikskola är att få vara med och hjälpa barn utvecklas: fysiskt, i mod och i självförtroende. Eftersom jag är med och leder grupper i olika åldrar blir dagarna aldrig desamma och man har verkligen aldrig tråkigt på jobbet. Att gå fyra obligatoriska utbildningar om året gör att jag känner mig trygg i det jag lär ut och får en massa pedagogiska verktyg. Utbildningarna ger en ju också en chans att lära känna sina arbetskamrater bättre vilket gör det ännu roligare att jobba ihop! Lidingö gymnastikskola har gett mig massor av vänner och det är verkligen en jättebra sammanhållning på jobbet.
Mitt jobb på Lidingö gymnastikskola har ökat min sociala, samarbets- och ledarskapsförmåga, gett mig massor av självförtroende genom all uppskattning jag fått av barnen och jag har också lärt mig att läsa av olika situationer och agera därefter, disponera tid, samt genom kontorsarbetet också fått kunskaper inom administration och kundkommunikation!

Símon

Jag hittade till Lidingö Gymnastikskola genom Arbetsförmedlingen. Arbetstiderna har passat mig bra eftersom jag samtidigt studerat på Komvux. Alla medarbetare är trevliga och snälla vilket gör att man lätt kan jobba inom sitt ledarteam. Jag hade själv ingen gymnastikbakgrund när jag började, men tack vare andra ledare och utbildningarna har jag lärt mig mycket. Lidingö Gymnastikskola är en arbetsplats där man får chansen att utveckla sig inom både gymnastik, ansvar m.m.