Gymnastik grundträning, steg 1-4

g1-355x473För barn födda 2015-2018

Här fortsätter vi träna de motoriska grundmomenten, gymnastikens byggstenar, genom redskapsbanor och stationsträning. Vi tränar kroppskontroll, koordination och mod, och övar på alla grundövningar inom gymnastiken.

Vi kommer också in på mer specifik gymnastikträning och övar bl a handståenden, plinthopp och trampett. Vi börjar också träna på att ta en lättare koreografi, som är förberedande för fristående.

Kursen kräver större koncentrationsförmåga och förmåga att ta till sig muntliga instruktioner än kursen Motorik mot gymnastik.

Observera att vi på denna kurs har dräktkrav, det betyder att gymnasten måste ha på sig en dräkt/body under lektionen.

Se en film från kursen

Anmäl ditt barn till kursen
Om det gäller en vidareanmälning av ett barn som redan går hos oss ber vi er istället skicka ett mail och ange gruppreferens. När anmälan gått igenom får du ett bekräftelsemail till den mailadress du angett. Skulle du inte få det har något gått fel. Då ber vi dig vänligen höra av dig till oss via mail eller telefon.
1Välj kurs
2Dina kontaktuppgifter
3Skicka in er anmälan
(se schema för lediga platser). Ange önskad period om det är en annan än nuvarande
Barnets födelsedatum
År
Månad
Dag

Varje steg består av åtta lektioner. Kursavgift 1.750 kr.

(Gymnastik grundträning Äldre består av 16 lektioner. Kursavgift 3.350 kr.)

Glöm inte att läsa igenom våra villkor och regler!

Om ni är osäkra på huruvida vår verksamhet passar ert barn är ni välkomna att boka tid för att komma och titta på en lektion!

Vi svarar gärna på dina frågor
E-post: info@lidingogymnastikskola.se