Välkommen till Lidingö Gymnastikskola!

På våra kurser tränar vi barnens motorik med utgång från gymnastikens grunder samtidigt som de får utlopp för sin rörelseglädje. Vi har små grupper med flera pedagoger för att kunna ge alla barn i gruppen uppmärksamhet och individuellt stöd i utvecklingen.

Kurser finns för barn mellan 10 månader och 13 år, och det finns olika nivåer beroende på ålder, intresse och hur länge barnet gått hos oss. Våra pedagoger är alla utbildade inom barngymnastik och har lång bakgrund inom olika idrotter.
Vi har även gymnastik för barn som är 10-18 månader. Läs mer om kursen här.

Hösten 2016 erbjuder vi grupper för barn födda 2004 till och med 2015 (som är 10 månader) utan förkunskaper, samt för barn födda 2003-2010 med tidigare förkunskaper. Vi erbjuder plats för drygt 850 barn på Lidingö och Gärdet.

Höstens första period startar v 34, och mer information finns här. Nyanmälan till kursstarten i augusti gör du här. Om du vill vidareanmäla ett barn som redan går i vår verksamhet ber vi dig svara på det mail med förfrågan om fortsättning som vi har skickat.

Information om våra lovdagar hittar du här.